Regulamin świadczenia usług konsultacji prawno - podatkowych Przez hatala & storto podatki spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
Realizując postanowienia Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2017 r. poz. 1219 z późn. zm.), rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.Urz.UE.L Nr 119, str. 1), dalej: RODO, ustawy z dnia 16 lipca 2004 roku prawo telekomunikacyjne (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 2460 z późn. zm) Hatala & Storto Podatki Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą przy ul. Ignacego Łukasiewicza 1/212, 31-429 Kraków, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa – Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000478593, REGON: 122951442, NIP: 6783148850, zwana w dalszej części Regulaminu „Usługodawcą”, wprowadza niniejszy Regulamin określający w szczególności rodzaje i zakres świadczonych usług drogą elektroniczną, warunki świadczenia tych usług, w tym wymagania techniczne oraz zakazy dostarczania treści bezprawnych, zasady przetwarzania danych osobowych, warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług droga elektroniczną, tryb postępowania reklamacyjnego oraz warunki przesyłania informacji handlowej. Niniejszy Regulamin określa również zasady świadczenia usług konsultacji prawno-podatkowych stacjonarnie.
§1 Definicje
Poniższe określenia użyte w Regulaminie mają następujące znaczenie:
- Usługodawca – Hatala & Storto Podatki spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie, ul. Ignacego Łukasiewicza 1/212, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla Krakowa – Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000478593, NIP: 6783148850, REGON: 122951442, kapitał zakładowy 30 000 zł opłacony w całości;
- Doradca – osoba świadcząca usługę w imieniu Usługodawcy;
- Klient – osoba, która wyraziła chęć skorzystania z usługi Konsultacji podatkowych stacjonarnie lub online drogą elektroniczną wypełniając formularz kontaktowy zamieszczony na stronie internetowej, drogą telefoniczną bądź przesyłając zapytanie na adres e-mail Usługodawcy;
- Użytkownik – osoba korzystająca z formularza kontaktowego w zakresie przewidzianym niniejszym Regulaminem.
- Konsultacja, Usługa – usługa polegająca na świadczeniu konsultacji prawno-podatkowych, odbywają się z Klientem online lub w siedzibie Usługodawcy;
- Umowa – umowa o świadczenie Usług Konsultacji Prawno-Podatkowych, zawarta na warunkach określonych w Regulaminie pomiędzy Klientem i Usługodawcą;
- Dzień roboczy – oznacza dzień powszedni z wyłączeniem sobót oraz dni ustawowo wolnych od pracy według ustawy o dniach wolnych od pracy z dnia 18 stycznia 1951 r. (Dz. U. 2010.224.1459 – zm.);
- Regulamin – niniejszy regulamin;
- RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/W.
- Podmiot świadczący obsługę płatności online – PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A., 22-24 Boulevard Royal, L-2449 Luxembourg, numer w rejestrze handlowym: R.C.S. Luxembourg B 118 349, numer VAT: LU22046007.
§2 Konsultacje bezpłatne
- Konsultacja bezpłatna obejmuje 30 minut konsultacji z Doradcą, w formie spotkania online za pośrednictwem serwisu zewnętrznego operatora (Google Meet) bądź stacjonarnie w siedzibie spółki.
- Konsultacje bezpłatne odbywają się w godzinach od 9:00 do 16:00.
- Konsultacja bezpłatna ma charakter jednorazowy i ma na celu pomoc w założeniu jednoosobowej działalności gospodarczej oraz w wyborze formy opodatkowania.
- W przypadku zapisania się ponownie na bezpłatną konsultację przez Klienta, który korzystał już z niej w przeszłości, Usługodawca zastrzega sobie prawo do nieprzeprowadzenia bezpłatnej konsultacji.
- Konsultacja bezpłatna odbywa się w oparciu o informacje przekazane przez Klienta oraz w oparciu o aktualny stan prawa polskiego (z uwzględnieniem również prawa międzynarodowego w tym prawa UE) obowiązujący na dzień realizacji Konsultacji.
- W trakcie Konsultacji bezpłatnej przekazywane są Klientowi indywidualne zalecenia, na podstawie dostarczonych przez Klienta informacji. Zalecenia przekazane Klientowi nie mają charakteru indywidualnych interpretacji podatkowych (tj. interpretacji indywidualnej wydanej przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej), które są wiążące dla orangów skarbowych.
§3 Konsultacje płatne
- Konsultacja płatna obejmuje godzinę konsultacji z Doradcą, w formie spotkania online za pośrednictwem serwisu zewnętrznego operatora (Google Meet) bądź stacjonarnie w siedzibie spółki.
- Konsultacje płatne odbywają się w godzinach: 09:30; 13:00 oraz 15:30.
- Konsultacja płatna ma na celu analizę zagadnienia przedstawionego przez Klienta w obszarze prawa podatkowego.
- Klient obowiązany jest do przekazania danych podatkowych za ostatni pełny rok podatkowy niezbędnych do przeprowadzenia Konsultacji.
- Konsultacja płatna odbywa się w oparciu o informacje przekazane przez Klienta oraz w oparciu o aktualny stan prawa polskiego (z uwzględnieniem również prawa międzynarodowego w tym prawa UE) obowiązujący na dzień realizacji Konsultacji.
- W trakcie Konsultacji płatnej przekazywane są Klientowi indywidualne zalecenia w zakresie zgłoszonego zagadnienia, na podstawie dostarczonych przez Klienta informacji. Zalecenia przekazane Klientowi nie mają charakteru indywidualnych interpretacji podatkowych (tj. interpretacji indywidualnej wydanej przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej), które są wiążące dla orangów skarbowych.
- Usługodawca zastrzega, że nie wszystkie zagadnienia przedstawione przez Klienta mogą być rozwiązane w trakcie godzinnej konsultacji. W sytuacji gdy przedstawiony przez Klienta problem lub zagadnienie wymaga szczegółowej analizy stanu faktycznego oraz potwierdzenia przepisów, orzecznictwa i interpretacji wydawanych przez organy skarbowe, Doradca zaproponuje Klientowi sporządzenie opinii pisemnej lub inne rozwiązanie.
§4 Płatność i zwroty
- W celu uzyskania możliwości korzystania z Usług, Usługobiorca powinien przekazać Usługodawcy następujące dane:
- Imię i nazwisko;
- Adres e-mail;
poprzez wypełnienie elektronicznego formularza dostępnego pod następującym adresem: https://hspodatki.pl/pan-od-podatkow/.
- Konsultacje bezpłatne odbywają się po spełnieniu przez Klienta następujących kroków:
- Wypełnienie formularza, o którym mowa w ust. 1;
- Wskazanie terminu konsultacji.
- Konsultacje płatne odbywają się po spełnieniu przez Klienta następujących kroków:
- Wypełnienie formularza, o którym mowa w ust. 1 oraz wskazanie terminu konsultacji.
- Wskazanie zakresu tematycznego konsultacji.
- Zrealizowanie płatności.
- Cena Konsultacji z Doradcą to 350 zł brutto za godzinę Konsultacji. Podana kwota zawiera podatek VAT 23%.
- Usługobiorca może dokonać płatności za świadczone Usługi na dwa sposoby:
- za pośrednictwem Podmiotu świadczącego obsługę płatności online (PayPal) Usługodawca pobierze kwotę odpowiadającą obowiązującej w danym momencie Cenie za Usługi albo
- Usługobiorca dokona płatności na rachunek bankowy podany mu przez Usługodawcę w formie wiadomości e-mail, po skierowaniu przez Usługobiorcę zapytania o Usługi.
- Na życzenie Usługobiorcy wystawiana jest faktura VAT na wskazane przez Niego dane.
- Klient realizując kroki, określone w ust. 2 oraz 3 powyżej, zawiera z Usługodawcą umowę na świadczenie usług na odległość/poza lokalem przedsiębiorstwa.
- Klient może odstąpić od umowy, bądź dokonać zmiany terminu Konsultacji nie później niż na 24 godziny przed terminem planowanej Konsultacji.
- Odstąpienie od umowy bądź informacja o zmianie terminu Konsultacji składane są drogą elektroniczną, na adres e-mail Usługodawcy.
- Prawo odstąpienia od umowy oraz prawo do zmiany terminu Konsultacji płatnej, nie przysługuje Klientowi, jeżeli Konsultacja płatna została przyjęta do realizacji – tj. później niż 24 godziny przed terminem rozpoczęcia Konsultacji płatnej. W takiej sytuacji Usługodawca rozpoczął już realizację usługi tj. zapoznał się z przedstawionymi przez Klienta zakresem tematycznym konsultacji, wobec czego Klient traci prawo do odstąpienia umowy zawartej na odległość/poza lokalem przedsiębiorstwa.
- W przypadku odwołania Konsultacji płatnej wcześniej niż na 24 godziny przed jej rozpoczęciem, Klient otrzyma zwrot środków na rachunek bankowy, z którego dokonał zapłaty.
- Zwroty realizowane są do 14 dni roboczych od dnia odwołania Konsultacji.
§5 Zakres odpowiedzialności
- Usługodawca w ramach świadczenia Usługi stosuje się do ustawy z dnia 5 lipca 1996 roku o doradztwie podatkowym (Dz. U. z 2019 r. poz. 283 z poźn. zm.), Zasad Etyki Doradców Podatkowych, do ustawy z dnia 26 maja 1982 roku Prawo o adwokaturze (Dz.U. 1982 nr 16 poz. 124) oraz do Zbioru Zasad Etyki Adwokackiej i Godności Zawodu.
- Usługodawca realizuje usługę z należytą starannością wymaganą od osób wykonujących zawód doradcy podatkowego i adwokata, lecz nie gwarantuje, że podjęte działania przyniosą pożądany rezultat.
- Usługodawca nie ponosi żadnej odpowiedzialności za szkody Klienta lub innych podmiotów poniesione w związku z czasowym zaprzestaniem lub ograniczeniem zakresu świadczonych Usług. Dotyczy to także szkód powstałych z przyczyn leżących po stronie podmiotów, z których pomocą Usługodawca świadczy Usługi.
- Sądem właściwym do rozstrzygania wszelkich sporów wynikających z świadczenia Usług jest sąd właściwy ze względu na siedzibę Usługodawcy.
§6 Poufność
- Wszelkie dokumenty oraz przedstawione przez Klienta okoliczności faktyczne są objęte tajemnicą adwokacką oraz tajemnicą doradcy podatkowego, której Doradca zobowiązany jest przestrzegać.
- Przedstawienie przez Klienta dokumentów i informacji, o których mowa w ust. 1 powyżej jest dobrowolne ale niezbędne do świadczenia Usługi przez Usługodawcę.
§7 Reklamacje
- Usługodawca informuje, że Klientowi przysługują uprawnienia przyznane mu przez przepisy Kodeksu Cywilnego w zakresie rękojmi za wady rzeczy, a także uprawnienia przewidziane w ustawie z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta.
- Reklamacje składa się drogą elektroniczną – za pośrednictwem formularza kontaktowego znajdującego się na stronie www.hspodatki.pl lub przesyłając zgłoszenie pocztą na adres korespondencyjny Usługodawcy: ul. Ignacego Łukasiewicza 1/212 31-429 Kraków.
- Reklamacje są rozpatrywane przez Usługodawcę w terminie 14 dni roboczych od momentu otrzymania reklamacji.
- Usługodawca uwzględniając reklamację złożoną przez Klienta informuje go o tym za pośrednictwem wskazanego przez niego adresu poczty elektronicznej oraz podejmuje odpowiednie kroki, w celu zrealizowania Usługi zgodnie z niniejszym Regulaminem.
- W sytuacji nieuwzględnienia reklamacji złożonej przez Klienta Usługodawca przekazuje o tym informację za pośrednictwem wskazanego przez adresu poczty elektronicznej.
- Postanowienia niniejszego Regulaminu nie wyłączają prawa Klienta do dochodzenia odszkodowania na zasadach ogólnych.
§8 Przetwarzanie danych osobowych
- Administratorem danych osobowych w rozumieniu art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 w sprawie ochrony danych osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych RODO) jest Usługodawca.
- Dane osobowe Użytkownika przetwarzane są na podstawie zgody wyrażonej przez osobę, której dane dotyczą, poprzez odznaczenie odpowiedniego okna na Formularzu kontaktowym Usługodawcy.
- Przetwarzane są następujące dane osobowe Użytkownika: imię, nazwisko, adres e-mail.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie może uniemożliwić uzyskanie odpowiedzi poprzez Formularz kontaktowy Usługodawcy.
- Dane te mogą być przekazywane osobom upoważnionym przez Usługodawcę, w szczególności pracownikom i współpracownikom, którzy muszą mieć dostęp do danych, aby wykonywać swoje obowiązki.
- Dane osobowe Użytkownika mogą być udostępnione jedynie:
- odpowiednim organom państwowym na ich żądanie na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa,
- innym osobom i podmiotom – w przypadkach innych niż opisany w ppkt a. jedynie za uprzednią zgodą osoby, której te dane dotyczą.
§9 Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie zastosowanie mają odpowiednie przepisy Kodeksu cywilnego oraz ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Kierując zapytanie ofertowe do Usługodawcy Klient wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych na potrzeby wykonania Usługi online, przeprowadzania postępowania reklamacyjnego oraz ustalenia istnienia konfliktu interesów pomiędzy klientami Usługodawcy.
- Administratorem danych osobowych w rozumieniu art. 4 pkt 7 RODO jest Hatala & Storto Podatki spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie, ul. Ignacego Łukasiewicza 1/212, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla Krakowa – Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000478593, NIP: 6783148850, REGON: 122951442, kapitał zakładowy 30 000 zł opłacony w całości.
- Usługodawca pozyskuje i przetwarza dane osobowe Klientów w sposób i na zasadach, które zostały szczegółowo określone w Polityce Prywatności dostępnej na stronie internetowej Usługodawcy pod adresem: www.hspodatki.pl
- Klient będący konsumentem posiada m.in. następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- stały polubowny sąd konsumencki działający przy Inspekcji Handlowej – możliwość zwrócenia się z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy z Usługodawcą;
- wojewódzki inspektor Inspekcji Handlowej – możliwość zwrócenia się z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego do czasu zakończenia sporu między Klientem a Usługodawcą
- powiatowy (miejski) rzecznik konsumentów lub organizacja społeczna, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów
- Treść niniejszego Regulaminu dostępna jest w formie pisemnej w siedzibie Usługodawcy oraz na stronie internetowej Usługodawcy pod adresem: www.hspodatki.pl
- Usługodawca zastrzega sobie wyłączne prawo do zmiany postanowień niniejszego Regulaminu, w szczególności gdy zaistnieją ku temu uzasadnione przyczyny takie jak:
- konieczność dostosowania postanowień Regulaminu do nowych lub zmodyfikowanych usług świadczonych przez Usługodawcę;
- zmiana powszechnie obowiązujących przepisach prawa, które pociągają za sobą konieczność zmiany funkcjonowania zasad świadczenia Usług, świadczonych przez Usługodawcę usług lub zmianę treści niniejszego Regulaminu.